Як написати статтю?

З чого треба почати, щоб написати наукову статтю в журнал?

Зараз ви — мої читачі, але, судячи зі статистики, кожен другий мріє перевірити себе в якості автора, а кожен п’ятий здійснює цю мрію — хоч раз в житті, хоч і не дуже вдало, але все-таки. Добре написаний текст — це своєрідний капітал.

І неважливо, якого він жанру і обсягу, неважливо, замітка це в міську газету, або роман — у всього, що добре написано, є загальні характеристики: оригінальність викладу, незатертий синонімів, незакостенелость мови. Якісно написану річ легко читати, розуміти і запам’ятовувати.

Хочете освоїти науку написання гарних текстів? Тоді саме час дізнатися, як написати статтю в журнал про проведений захід або про щось інше, зразок візьмемо саме цей, оскільки на наукових статтях вчилися писати багато відомих авторів.

Журналістика була і залишається одою з найпопулярніших професій і найризикованіших: кожен намагається знайти в певній статті то компромат, то образу, то наклеп і відсудити у редакції кругленьку суму компенсації за моральну шкоду.

Тому перша умова хорошою і безпечною статті: правда, тільки правда, і нічого, крім правди. Тобто — об’єктивна подача факту.

Про головне попередив. Тепер готовий пояснити, навіщо вам вся ця головна біль з написанням наукової статті, яку кожен може сприймати по-своєму і не завжди позитивно. Кожному автору належить винагорода за роботу. Розмір гонорару залежить від того, в який журнал потрапить стаття. Можливо, кілька видавництв захочуть купити у вас статтю — настільки вона виявиться актуальною і грамотно написаною.

Написання наукових статей — це заробіток. Чим частіше і краще ви їх пишете, тим вище шанс отримати гонорар. Якщо вас зацікавила така перспектива — прийміть до відома основні рекомендації з написання статей до журналів та газет.

Одного разу я написав для газети статтю твір-жанрове розмаїття

Обиватель звик називати статтею все, що надруковано в газеті, незалежно від обсягу і стилю подачі. Але, якщо ви прагнете пізнати всі тонкощі журналістики, вам необхідно вивчити жанри.

Замітка — коротке повідомлення з викладеним фактом або озвученої проблемою.

Стаття — невеликий твір з аналізом ситуації, процесу, явища. Статті бувають публіцистичні, критичні, наукові, аналітичні.

Есе — твір невеликого обсягу, в якому виражено індивідуальне враження про щось.

Але справа не в обсязі, буває, що лаконічна і чіпляє замітка в кілька рядків цінується дорожче розгорнутої статті ні про що. Тому жанровость пильнувати, а й про актуальність не забувайте.

Що необхідно для написання статті у журналі

  1. Тема. Пишіть про щось актуальне і близьке для читачів. Якщо пишіть в міський журнал, дізнайтеся, чим живуть городяни, що їх хвилює, що їм цікаво. Наприклад: комунальники не чистять вулиці від снігу, на головній площі організували ярмарок, в під’їздах будинків немає лампочок. Зайдіть на міський форум — на яку тему найбільше повідомлень, ту і беріть для статті.
  2. Накидайте план статті. З планом робота піде швидко. Стаття повинна складатися з:
  • ліда (вступу) — 2-3 речення;
  • основної частини — необхідно розкрити всі подробиці події або проаналізувати факт (безпристрасно, з позиції спостерігача);
  • заключній частині — вона покликана зробити читача постійним, тут можна заінтригувати, пообіцяти нову цікаву статтю.
  1. Використовуйте тільки достовірну інформацію, ніякої відсебеньок і «фантастики».

Роль заголовка в статті журналу

Як грамотно написати статтю для журналу? Потрібно починати з заголовка. Похмурий стандарт типу: «Школярі відвідали будинок для людей похилого віку» не годиться. Можна подати цікавіше і привабливо: «Чужі бабусі стали рідними». А в Ліді розшифрувати заголовок, як приклад: «Діти порадували увагою мешканців будинку престарілих».

Правильно назвати статтю — це 90% успіху. Якщо стаття подієва — про проведений захід — назвіть її яскраво і співзвучно з подією або особою. Наприклад, депутат зустрівся з виборцями — захід свідомо нудне і планове. Але його можна цікаво назвати: «Про що подумав депутат Іванов у дворі будинку №5», або «Дитячий майданчик, як показник роботи Іванова».

Стислість — сестра таланту або багато води в журнальній статті

І кому бути правим, що не Чехову, хто ще може навчити нас зі свого 19 століття не роздувати текст, а робити його компактним і зручним для читання? Напишіть свою першу маленьку статтю і помилуйтеся, наскільки виграшніше вона виглядає на тлі величезних «простирадлом» (так називають великі газетні статті на всю смугу з великими абзацами, «не розбавлені» ні ілюстраціями, ні іншим шрифтом, ні «вікнами»).

Тема теж повинен бути коротким і ємним (50-100 знаків). Але в світовій журналістиці є й інші стандарти, наприклад, італійський заголовок в кілька рядків: «Все місто спостерігав, як сеньйора капучино розлучалася зі свої чоловіком через одну побутової дрібниці». Начебто, і інтрига збережена, а й суть зрозуміла — сеньйора незадоволена невмінням свого чоловіка щось робити по дому, тому розлучилася. Далі читати вже нецікаво, тому такий зразок нам не підходить.

Завжди ставте мету написати цікаву статтю — від заголовка, до ув’язнення. Креатівьте, підбирайте варіанти, переписуйте текст по кілька разів, доводячи його до досконалості.

Користуйтеся простими короткі речення, які будуть зрозумілі читачеві. Ставте себе на місце читача.

Потренуйтеся описувати будь-яку подію (хоч і просто сьогоднішній день) з точки зору вашої мами, вашої дитини, вашого сусіда, вашого кота.

Пишіть, нехай вас не зупиняє те, що вам не подобається написане, що у кого-то статті виходять краще і більш насиченим. Майстерність приходить з досвідом.

Дізнайтеся думку професіонала — запропонуйте свою першу статтю редактору будь-який з місцевих газет, і не турбуйтеся, якщо він запропонує вам її трохи доопрацювати.

З повагою, Максим.

Вчимося писати статтю в газету. Деякі проведені заходи вимагають того, щоб їх висвітлили в засобах масової інформації, наприклад в газетах.

Досвідчений журналіст пише статтю в газету менш ніж за півгодини, початківець — витрачає на цій цілий день. Щоб написати статтю в газету на треба володіти особливим талантом, потрібно навчитися працювати з фактами і слідувати п’яти етапах, які допомагають написати професійну газетну статтю.

Пошук ідеї

Написання статті в газету починається з пошуку ідеї. Досвідчений журналіст не шукає ідеї доцільно, він, як може здатися з боку, починає свою робочий день з звичного ритуалу — читає новини інформаційних агентств, розбирає листи, прес-релізи та запити, що надійшли електронною поштою, вивчає видання колег-конкурентів, краєм ока дивиться світові і міські новини (часто одночасно по декількох каналах). Незважаючи на зовнішню пасивність, його мозок активно працює і відловлює будь-які відхилення від звичного ходу речей.

Якщо завжди щось відбувалося за одним сценарієм, а сьогодні сценарій змінився — значить щось сталося, що вплинуло на розвиток подій саме таким чином. Те, що відбулося не очевидно і не помітно з першого погляду, але воно змінило звичних хід речей, а це — відмінна ідея для статті.

Збір фактів

Коли ідея статті знайдена, журналіст перевіряє її, шукаючи підтвердження в різних джерелах. Потрібно впевнитися, що це не «злив» і не «вкидання» неправдивої інформації зацікавленими в дезінформуванні суспільства і журналістів особами. Як правило, для перевірки ідеї необхідно отримати три підтвердження з не зв’язаних між собою джерел, яким можна довіряти.

Отримавши підтвердження знайденої ідеї потрібно зробити глибокий подих і на секунду зупинитися.

Добре, якщо у вас є редактор, так як саме зараз саме час обговорити з ним виникла ідею.

Як правило, редактор має великий, ніж ви, досвідом, можливо, він сам колись писав або редагував статтю на цю тему. Пам’ятайте, редактор — не критика, це ваш помічник, який на етапі роботи з ідеєю допомагає вам знайти найкращий спосіб  для подальшої роботи. Редактор допоможе поглянути на статтю під іншим кутом, дасть посилання на інші матеріали, при необхідності запросить інформацію у редактора іншого відділу, дасть в наставники більш досвідченого журналіста (якщо тема дуже складна і важлива для видання) або може взяти її під свій контроль.

Цінуйте моменти спільної роботи з редактором, так як вони дозволяють вам не тільки навчитися писати відмінні статті, а й вчать взаємодіяти з іншими редакторами і журналістами всередині редакції. У редакціях не існує жорсткої ієрархії, але журналістам-початківцям часто страшно і ніяково звернутися за допомогою до досвідченішого колеги або редактору, чиї імена вони бачать на першій шпальті своєї газети. Відкиньте свої страхи і сумніви і просите допомогу у того, у кого вважаєте за потрібне, але спершу обговоріть свою ідею зі своїм редактором.

Якщо редактора у вас немає і ви працюєте в поодинці, то потрібно стати редактором самому собі. Відкладіть свої начерки і займіться чимось іншим. Через годину-дві поверніться до своєї ідеї і швидко охопите її критичним поглядом.

Аналіз фактів і складання плану

Перш ніж приступити до складання плану статті, задайте собі питання: «Що буде квінтесенцією статті, про що вона буде насправді»? Запишіть відповідь один пропозицією — воно стане в нагоді вам в якості орієнтира при написанні чернетки і його редагуванні, щоб не збитися з шляху.

Тепер, коли у вас є канва, відсортуйте факти на важливі і другорядні.

Збудуйте важливі факти в логічній послідовності, яка в результаті і стане планом статті. Пам’ятайте, що план статті може незначно змінюватися в процесі написання чернетки і підготовки статті.

Якщо при роботі над статей вам доводиться кардинально міняти план статті, то варто повернутися на крок назад до збору фактів і ще раз обговорити з редактором вектор роботи над статей. Пам’ятайте, що міцна структура — це запорука успішної статті.

При складанні плану статті простежте, щоб все родинні факти були згруповані в одному пункті плану, а не розкидані по всій статті — це ускладнять їх розуміння і аналіз.

Аналогічно працюйте з деталями — вони повинні допомагати читачеві побачити загальну картину, а не відволікати його від розповіді.

Написання чернетки

Скопіюйте свій план в чернетку і почніть «розписувати» кожен пункт плану.

Ось чому я сам завжди становить максимально детальний план статті — такий план дає мені можливість написати статтю швидко, я не відчуваю труднощів з логікою оповіді, в голові завжди присутні потрібні слова і у мене немає «хвороби чистого аркуша», так як я починаю писати не з пустого документа, а з чернетки, куди скопійований план статті.

Якщо по ходу написання статті вам не вистачає фактів, то добирайте їх з джерел, яким довіряєте, але при цьому не забувайте перевіряти використовувану інформацію.

Якщо в процесі письма виникає великий логічний пробіл — розповідь підвисає в повітрі і вам самим не зрозуміло, куди йти далі — порадьтеся з редактором. Можливо, варто повернутися на кілька кроків назад, переглянути зібрані факти і внести коректування в план статті. У вас не повинно залишатися питань, на які немає відповідей.

Не вводьте читача в оману, не змушуйте його виконувати вашу роботу — в іншому випадку наступного разу він вибере інше видання та іншого журналіста, щоб отримати потрібну інформацію.

Підготовка статті

Закінчивши писати чернетку відкладіть його в сторону хоча б на чверть години, якщо дозволяє час. Сходіть і випийте чашку кави, перекусіть, допоможіть колезі з написанням його статті. Це допоможе вам «відірвати» щойно написаний чернетку від себе, щоб трохи пізніше перетворити його в чудову статтю.

Редагуйте чернетку стільки, скільки дозволяє час. Зберігайте кожну версію, щоб мати можливість швидко до неї повернутися.

Якщо часу дуже мало, перевірте, щоб ваша стаття була точною, короткою і ясною.

  1. Одна думка — одне речення.
  2. Пишіть короткими пропозиціями.
  3. Використовуйте дієслова в одному часі.
  4. Уникайте зайвих подробиць.
  5. Використовуйте терміни тільки в разі потреби.
  6. Цитуйте яскраві висловлювання.
  7. Дайте передісторію події.
  8. Приводьте аналогією складним подіям
  9. Відповідайте на всі запитання читачів.
  10. Підтверджуйте всі використовувані факти.

Перед здачею прочитайте статтю вголос, щоб перевірити зв’язки між абзацами, вивіть довгі і неблагозвучні слова і надто довгі речення. Внесіть останні зміни і відправляйте статтю на публікацію.

Я хочу покроково розповісти про основні принципи написання статей. Ці знання допоможуть вам встановити контакт з потенційними клієнтами і закріпити за собою статус експерта. Чим більше статей ви розмістите в інтернеті і друкованих виданнях, тим більш упізнаваним буде ваше ім’я і як результат — ваш статус підвищиться і вашими послугами скористається більшу кількість людей.

Почнемо з азів.  Користуючись наведеною нижче покроковою інструкцією, Ви зможете написати статтю легко і просто:

1 крок. вибір теми

При виборі теми пам’ятайте, одна статия розкриває одну тему. Ще один важливий аспект — тема повинна бути цікава, знайома і актуальна особисто для вас. До того ж вона повинна бути орієнтована на вашу цільову аудиторію, тобто на тих людей, кому це буде потрібно і хто згодом скористається вашою послугою.

У цьому ключі, хочу торкнутися ще одне важливе питання — формат статті . Для підтримки статусу експерта вам потрібно писати в наступних форматах або макетах, назвіть як завгодно:

Так ось, формат перший: «Проблема + рішення»  — виокремити проблему вашої цільової аудиторії, і озвучте її в статті. І найголовніше, дайте кілька практичних рекомендацій вирішення даної проблеми. Якщо ви опишете слушні рекомендації та практики, читачі відразу зрозуміють що ви практик, підкований в теорії, а не теоретик — базікало.

Формат другої: «Інструмент, призначений для …»  — опишіть методику або інструмент, який застосовується тільки у вашій області, але яким мало хто вміє правильно користуватися. Так ви заявите про те, що ви-то не тільки вмієте цим користуватися, а й можете пояснити іншим.

Формат третій: «Мої клієнти часто запитують … (питання — відповідь)»  — опишіть проблемну ситуацію з якою до вас звернувся клієнт або кілька клієнтів, скажіть про ті рішення, до яких прийшов ваш клієнт після роботи з вами і що ж спільного у його проблеми з проблемою більшості і як її вирішити. Загалом, все в такому дусі.

Формат четвертий: «Експертна оцінка»  — напишіть про будь — якому явищі (книзі, новинку на вашому ринку послуг, відомому факті і т.д.) і дайте свою експертну оцінку, проаналізуйте, поміркуйте, повідомте корисну інформацію або дайте практичну рекомендацію.

Формат п’ятий: «Практичні рекомендації»  — покроково опишіть одну або кілька методик, які дають повну картину дій в проблемної ситуації актуальною для ваших читачів. Стаття, що читаєте ви, написана саме в цьому форматі.

Саме в наведених вище форматах слід навчитися писати статті в першу чергу, тому що вони затребувані людьми які хочуть вирішити свої проблеми. Крім того саме практична наповненість цікавить журнали і газети. «Вода» всіх дістала.

Якщо ваша мета написати статтю для друкованих видань, то спочатку проаналізуйте тематику і стиль журналу або газети, її цільову аудиторію. Напишіть статтю, яка б була витримана в стилістиці видання. Якщо серед цільової аудиторії журналу немає вашої цільової аудиторії, не витрачайте час і сил. Шукайте підходящі видання і своїх читачів, які згодом можуть стати вашими клієнтами.

2 крок. вибір назви

У виборі назви головне не переборщити і дотримуватися золотої середини. Не варто дуже оригінальничати, але і не потрібно скочуватися на банальності. Заголовок статті повинен зацікавити, розпалити цікавість  читачів, пробудити бажання дізнатися, що ж далі.

Існують правила хорошого заголовка:

  • Важливо що б заголовок звертав на себе увагу, «чіпляв».
  • Важливо пробудити цікавість і мотивувати до прочитання статті.

Увага: привертають частіше ті статті, назви яких містять натяк, Надію на задоволення потреби, або на вирішення проблеми. Якщо в назві «розкрити всі карти», то її прочитання вже не буде настільки цікавим і потрібним. Ваше завдання дати натяк, заінтригувати, надихнути на прочитання статті. Заголовок не просить і не пропонує, він вабить і заявляє.

  • Заголовок повинен читатися за допомогою одного погляду. Між довгим і коротким назвою, виберіть другий.
  • Використовуйте слова, зрозумілі і часто використовувані тієї цільовою аудиторією, для якої написана стаття.
  • Якщо пишете статтю для сайту, використовуйте в назві ключове слово, тобто то слово, яке пов’язане із затребуваною темою, описаної в твоїй статті.
  • Занадто багато хорошого — погано. Не варто додавати емоційності заголовку (та й статті) забором з оклику та знаки запитання. Правила орфографії ще ніхто не відміняв. До того ж, не варто писати заголовок великими літерами. Це звичайно надає емоційність, але в такому випадку, здається, що автор кричить або агресивний.
  • Якщо ви пишете для друкованого видання, будьте готові до того, що ваша назва можуть поміняти на інше, але це вже тема договірна, і все ж пам’ятайте про це.
  • Використовуйте працюють шаблони назв статей:

«Як …»  Досить поширене початок, і вельми успішне. Це пряма вказівка ​​на проблему і шлях її вирішення.

— «Як побудувати успішний бізнес»

— «Як знайти своє покликання»

«Короткий керівництво …»  Зараз суспільство любить концентровані знання без зайвої води, і пропозиція короткого керівництва по чому завгодно, буде вельми затребуване.

— «Короткий посібник з побудови успішного бізнесу»

— «Короткий керівництво по знаходженню себе»

«Метод / методика …»  Додасть статті образ науковості та / або практичності. Добре «вистрілює», якщо до нього додати епітети.

— «Найефективніший метод побудови успішного бізнесу»

— «Кращі методики знаходження свого покликання»

« Швидкий спосіб  /як швидко…»  Довго і багато не кому не хочеться возитися з проблемою, більшість людей, не відмовиться від можливості швидко вирішити свої питання.

— «Як швидко побудувати успішний бізнес»

— «Швидкий спосіб знайти своє покликання»

«Простий спосіб / просте рішення …»  Даний шаблон теж працює. Прості рішення завжди потрібні.

— «Простий спосіб побудувати успішний бізнес»

— «Простий спосіб знайти свій шлях»

«Створіть …»  Цей шаблон — звернення до емоцій і творчості читачів.

— «Створіть свою формулу успішного бізнесу»

— «Створіть свій шлях до пізнання себе»

«Тепер ви можете…»  Тобто завдяки цій статті ви досягнете, зумієте зробити те, що вам так потрібно, якщо захочете, звичайно.

— «Тепер ви можете зробити успішний бізнес»

— «Тепер ви можете знайти своє покликання»

«Безкоштовний, унікальний, найкращий, достовірний, ефективний, неповторний і т.д.»  Ці слова завжди привертають увагу.

— «Безкоштовний курс по створенню успішного бізнесу»

— « ефективний спосіб  знайти своє покликання »

«Що повинен знати кожен …»  Такий заголовок розпалює потреба перевірити свою компетенцію в тому чи іншому питанні.

— «Це повинен знати кожен бізнесмен»

— «Це знає кожен успішний чоловік»

«Цифри».  Статті користуються великим успіхом, якщо в заголовку є цифри. Для назв добре підходять — 5, 7, 15, 100, 101 і ін. Часто цифри поєднуються з іншими шаблонами.

— «Як побудувати успішний бізнес за 6 місяців»

— «5 простих методик знаходження свого покликання»

«Секрети».  Тут спрацьовує вроджена людська цікавість і допитливість. Даний шаблон добре працює в поєднанні з цифрами.

— «Секрети успішного бізнесу»

— «7 древніх секретів знаходження свого шляху».

Це далеко не всі існуючі шаблони для заголовків. Інші приклади, ви легко знайдете в інтернеті і книгах. І все ж це аж ніяк не означає, що всі назви ваших статей повинні починатися або містити в собі шаблони. Експериментуйте, дійте, шукайте власний стиль. До того ж «мода» на назви мінлива, будьте в курсі, придумуйте своє.

3 крок. план статті

Вам потрібно написати план, за яким буде будуватися стаття. Буває так, що людина намагається писати, керуючись однією лише темою, що не вибудовуючи загальну концепцію статті. Зазвичай це призводить до краху і зайвої витрати сил.

Слід прописати план. Він повинен бути досить простим:

  • назва,
  • вступ (коротко розкриває основну думку тексту),
  • основна частина, що складається з декількох рекомендацій або тез,
  • висновок (висновки, підведення підсумків).

4 крок. вступ

Вступ має м’яко підводити читача до основної теми. Крім того, у вступі ви позначаєте проблематику статті (про що?), І цільову аудиторію (для кого?).

5 крок. Основна частина

Безпосередньо обговорення. Тут можна навести кілька важливих практичних рекомендацій або роз’яснити основні поняття даної теми. В описі тез повинна бути конкретика, Корисна і цінна інформація. Гарним доповненням будуть історії або притчі, цікаві факти, А так само ваш власний досвід і погляд на що піднімається в статті питання. Добре, якщо ви наповніть текст епітетами, це додасть емоційності в сухі факти. В основній частині вам потрібно вказати відповіді на поставлені у вступі питання.

Прагніть укластися в 2-3 тисячі знаків, тобто в 1-2 сторінки. При цьому, пам’ятайте, що ви пишете не просто статтю, а статтю для певної цільової аудиторії, Точніше для хорошого і приємного людини, якій важлива ця тема. Пам’ятати про це потрібно для того, що б ваш текст був доброзичливий і зрозумілий, тоді ви зможете збудувати довірчі відносини зі своїми читачами.

6 крок. висновок

Тут ви підводите підсумки, зробивши основний акцент на позитивному результаті, А так само на те, що інформація, наведена в основній частині допоможе впоратися з проблемою.

7 крок. віднімати статтю

Вичитувати (перевіряти і виправляти) текст потрібно лише раз, довго не замислюючись і не заглиблюючись в ідеалізм, інакше це призведе до вимучіванію, незліченним виправлень і як підсумок, до ненаписаної статті. Мета вичитки — виправити помилки і прибрати повтори, замінивши їх словами синонімами. Текст повинен бути легким, грамотним і простим.

8 крок. перевірити унікальність

Це дуже і дуже важливий етап. Якщо ваша стаття на сто відсотків унікальна, то на інтернет просторі вона буде індексуватися як нова. Значить, її рейтинг на тлі інших статей на цю тему підвищиться серед пошукових систем. Це означає, що ймовірність попадання в перші позиції значно збільшиться. Чим більше переходів на унікальну статтю, тим більше затребуваний сайт. А це означає, що приплив відвідувачів зростає і ваша популярність разом з ним.

Текст буде вважатися унікальним, якщо комбінації слів, які використовуються в ньому, більше ніде не зустрічаються. Йдеться навіть про тих текстах, які ви від першого слова до останньої точки написали самі. Буває, що словосполучення, використані вами, вже використовувалися іншими авторами. Перевірити унікальність і підвищити її можна в спеціальних програмах, Одна з них — Text.ru http://text.ru  . Сто процентна унікальність затребувана і в друкованих виданнях.

9 крок. форматування тексту

Важливо правильно оформити, тобто форматувати текст. Методи форматування створюють візуальні підказки для читачів і роблять прочитання тексту легким і зрозумілим.

Існують наступні елементи форматування:

  • Виділення заголовків і підзаголовків. Виберіть для себе два — три способи виділення тексту, якщо буде більше, ви ризикуєте викликати неусвідомлене роздратування і втому у своїх читачів.
  • Марковані або нумеровані списки. Наш мозок звик все класифікувати, і даний прийом форматування полегшить прочитання.
  • Виділення ключових фраз або слів. Це допомагає при швидкочитання, відразу видно чи варто вникати докладніше.
  • Читабельний шрифт. Мудрі шрифти важко читати, це теж може призвести до неусвідомленого подразнення і втоми від прочитання. Тому вибирайте легко читається шрифт, особисто мені подобається Calibri.
  • Прості пропозиції. У психології існує золота формула — 7 плюс, мінус 2. Вона може бути застосована до числа слів у реченні.

Пам’ятайте про золоту середину, надмірне використання елементів форматування може привести до втрати якості тексту. Говорячи про оформлення тексту, потрібно згадати ще й ілюстрації — картинки, таблиці, діаграми, фото вітаються. Важливо, що б ілюстрації були хорошої якості і підходили до теми.

10 крок. зберегти

Тепер саме час зберегти статтю, закрити, і головне — запам’ятати в якій папці вона лежить. В ідеалі добре б створити окрему папку, щось на зразок «статті для просування мого Особистого Бренда». Якщо стаття написана від руки, краще перевести її в електронний вигляд, а потім вже зберегти, закрити і запам’ятати де лежить.

Не варто поспішати з публікацією тільки що написаної статті. Якщо є можливість, дайте їй відлежатися і через деякий час, прочитайте в іншій обстановці і вголос. Це допоможе помітити і виправити можливі недоліки. В ідеальному варіанті, добре віддати написану статтю на редакцію іншій людині.

Користуючись цією покроковою інструкцією, ви зможете легко написати свою статтю, навіть, якщо будете робити це вперше. Успіхів у творчості, всіх благ.

Я хочу покроково розповісти про основні принципи написання статей. Ці знання допоможуть вам встановити контакт з потенційними клієнтами і закріпити за собою статус експерта. Чим більше статей ви розмістите в інтернеті і друкованих виданнях, тим більш упізнаваним буде ваше ім’я і як результат — ваш статус підвищиться і вашими послугами скористається більшу кількість людей.

Почнемо з азів.Користуючись наведеною нижче покроковою інструкцією, ви зможете написати статтю легко і просто:

1 крок. вибір теми

При виборі теми пам’ятайте, одна стаття  розкриває одну тему. Ще один важливий аспект — тема повинна бути цікава, знайома і актуальна особисто для вас. До того ж вона повинна бути орієнтована на вашу цільову аудиторію, тобто на тих людей, кому це буде потрібно і хто згодом скористається вашою послугою.

У цьому ключі, хочу торкнутися ще одне важливе питання — формат статті . Для підтримки статусу експерта вам потрібно писати в наступних форматах або макетах, назвіть як завгодно:

Так ось, формат перший: «Проблема + рішення»  — виокремити проблему вашої цільової аудиторії, і озвучте її в статті. І найголовніше, дайте кілька практичних рекомендацій вирішення даної проблеми. Якщо ви опишіть слушні рекомендації та практики, читачі відразу зрозуміють що ви практик, підкований в теорії, а не теоретик — базікало.

Формат другої: «Інструмент, призначений для …»  — опишіть методику або інструмент, який застосовується тільки у вашій області, але яким мало хто вміє правильно користуватися. Так ви заявите про те, що ви-то не тільки вмієте цим користуватися, а й можете пояснити іншим.

Формат третій: «Мої клієнти часто запитують … (питання — відповідь)»  — опишіть проблемну ситуацію з якою до вас звернувся клієнт або кілька клієнтів, скажіть про ті рішення, до яких прийшов ваш клієнт після роботи з вами і що ж спільного у його проблеми з проблемою більшості і як її вирішити. Загалом, все в такому дусі.

Формат четвертий: «Експертна оцінка»  — напишіть про будь — якому явищі (книзі, новинку на вашому ринку послуг, відомому факті і т.д.) і дайте свою експертну оцінку, проаналізуйте, поміркуйте, повідомте корисну інформацію або дайте практичну рекомендацію.

Формат п’ятий: «Практичні рекомендації»  — покроково опишіть одну або кілька методик, які дають повну картину дій в проблемної ситуації актуальною для ваших читачів. Стаття, що читаєте ви, написана саме в цьому форматі.

Саме в наведених вище форматах слід навчитися писати статті в першу чергу, тому що вони затребувані людьми які хочуть вирішити свої проблеми. Крім того саме практична наповненість цікавить журнали і газети. «Вода» всіх дістала.

Якщо ваша мета написати статтю для друкованих видань, То спочатку проаналізуйте тематику і стиль журналу або газети, її цільову аудиторію. Напишіть статтю, яка б була витримана в стилістиці видання. Якщо серед цільової аудиторії журналу немає вашої цільової аудиторії, не витрачайте час і сил. Шукайте підходящі видання і своїх читачів, які згодом можуть стати вашими клієнтами.

2 крок. вибір назви

У виборі назви головне не переборщити і дотримуватися золотої середини. Чи не стоіточень оригінальничати, але і не потрібно скочуватися на банальності. Заголовок статті повинен зацікавити, розпалити цікавість  читачів, пробудити бажання дізнатися, що ж далі.

Існують правила хорошого заголовка:

  • Важливо що б заголовок звертав на себе увагу, «чіпляв».
  • Важливо пробудити цікавість і мотивувати до прочитання статті.

Увага привертають частіше ті статті, назви яких містять натяк, Надію на задоволення потреби, або на вирішення проблеми. Якщо в назві «розкрити всі карти», то її прочитання вже не буде настільки цікавим і потрібним. Ваше завдання дати натяк, заінтригувати, надихнути на прочитання статті. Заголовок не просить і не пропонує, він вабить і заявляє.

  • Заголовок повинен читатися за допомогою одного погляду. Між довгим і коротким назвою, виберіть другий.
  • Використовуйте слова, зрозумілі і часто використовувані тієї цільовою аудиторією, для якої написана стаття.
  • Якщо пишете статтю для сайту, використовуйте в назві ключове слово, тобто то слово, яке пов’язане із затребуваною темою, описаної в твоїй статті.
  • Занадто багато хорошого — погано. Не варто додавати емоційності заголовку (та й статті) забором з оклику та знаки запитання. Правила орфографії ще ніхто не відміняв. До того ж, не варто писати заголовок великими літерами. Це звичайно надає емоційність, але в такому випадку, здається, що автор кричить або агресивний.
  • Якщо ви пишете для друкованого видання, будьте готові до того, що ваша назва можуть поміняти на інше, але це вже тема договірна, і все ж пам’ятайте про це.
  • Використовуйте працюють шаблони назв статей:

  «Як …»  Досить поширене початок, і вельми успішне. Це пряма вказівка ​​на проблему і шлях її вирішення.

— «Як побудувати успішний бізнес»

— «Як знайти своє покликання»

«Короткий керівництво …»Зараз суспільство любить концентровані знання без зайвої води, і пропозиція короткого керівництва по чому завгодно, буде вельми затребуване.

— «Короткий посібник з побудови успішного бізнесу»

— «Короткий керівництво по знаходженню себе»

«Метод / методика …». Додасть статті образ науковості та / або практичності. Добре «вистрілює», якщо до нього додати епітети.

— «Найефективніший метод побудови успішного бізнесу»

— «Кращі методики знаходження свого покликання»

«Швидкий спосіб / як швидко …»  Довго і багато не кому не хочеться возитися з проблемою, більшість людей, не відмовиться від можливості швидко вирішити свої питання.

— «Як швидко побудувати успішний бізнес»

— «Швидкий спосіб знайти своє покликання»

«Простий спосіб / просте рішення …». Даний шаблон теж працює. Прості рішення завжди потрібні.

— «Простий спосіб побудувати успішний бізнес»

— «Простий спосіб знайти свій шлях»

«Створіть …». Цей шаблон — звернення до емоцій і творчості читачів.

— «Створіть свою формулу успішного бізнесу»

— «Створіть свій шлях до пізнання себе»

«Тепер ви можете…». Тобто завдяки цій статті ви досягнете, зумієте зробити те, що вам так потрібно, якщо захочете, звичайно.

— «Тепер ви можете зробити успішний бізнес»

— «Тепер ви можете знайти своє покликання»

«Безкоштовний, унікальний, найкращий, достовірний, ефективний, неповторний і т.д.». Ці слова завжди привертають увагу.

— «Безкоштовний курс по створенню успішного бізнесу»

— «Ефективний спосіб знайти своє покликання»

«Що повинен знати кожен …». Такий заголовок розпалює потреба перевірити свою компетенцію в тому чи іншому питанні.

— «Це повинен знати кожен бізнесмен»

— «Це знає кожен успішний чоловік»

«Цифри»Статті користуються великим успіхом, якщо в заголовку є цифри. Для назв добре підходять — 5, 7, 15, 100, 101 і ін. Часто цифри поєднуються з іншими шаблонами.

— «Як побудувати успішний бізнес за 6 місяців»

— «5 простих методик знаходження свого покликання»

«Секрети». Тут спрацьовує вроджена людська цікавість і допитливість. Даний шаблон добре працює в поєднанні з цифрами.

— «Секрети успішного бізнесу»

— «7 древніх секретів знаходження свого шляху».

Це далеко не всі існуючі шаблони для заголовків. Інші приклади, ви легко знайдете в інтернеті і книгах. І все ж це аж ніяк не означає, що всі назви ваших статей повинні починатися або містити в собі шаблони. Експериментуйте, дійте, шукайте власний стиль. До того ж «мода» на назви мінлива, будьте в курсі, придумуйте своє.

3 крок. план статті

Вам потрібно написати план, за яким буде будуватися стаття. Буває так, що людина намагається писати, керуючись однією лише темою, що не вибудовуючи загальну концепцію статті. Зазвичай це призводить до краху і зайвої витрати сил.

Слід прописати план. Він повинен бути досить простим:

  • назва,
  • вступ (коротко розкриває основну думку тексту),
  • основна частина, що складається з декількох рекомендацій або тез,
  • висновок (висновки, підведення підсумків).

4 крок. вступ

Вступ має м’яко підводити читача до основної теми. Крім того, у вступі ви позначаєте проблематику статті (про що?), І цільову аудиторію (для кого?).

5шаг. Основна частина

Безпосередньо обговорення. Тут можна навести кілька важливих практичних рекомендацій або роз’яснити основні поняття даної теми. В описі тез повинна бути конкретика, Корисна і цінна інформація. Гарним доповненням будуть історії або притчі, цікаві факти, а так же ваш власний досвід і погляд на що піднімається в статті питання. Добре, якщо ви наповниш текст епітетами, це додасть емоційності в сухі факти. В основній частині вам потрібно вказати відповіді на поставлені у вступі питання.

Прагніть укластися в 2 — 3 тисячі знаків, тобто в 1 -2 сторінки. При цьому, пам’ятайте, що ви пишете не просто статтю, а статтю для певної цільової аудиторії, Точніше для хорошого і приємного людини, якій важлива ця тема. Пам’ятати про це потрібно для того, що б ваш текст був доброзичливий і зрозумілий, тоді ви зможете збудувати довірчі відносини зі своїми читачами.

6 крок. висновок

Тут ви підводите підсумки, зробивши основний акцент на позитивному результаті, а так само на те, що інформація, наведена в основній частині допоможе впоратися з проблемою.

Вичитувати (перевіряти і виправляти) текст потрібно лише раз, довго не замислюючись і не заглиблюючись в ідеалізм, інакше це призведе до вимучіванію, незліченним виправлень і як підсумок, до ненаписаної статті. Мета вичитки — виправити помилки і прибрати повтори, замінивши їх словами синоніми. Текст повинен бути легким, грамотним і простим.

8 крок. перевірити унікальність

Це дуже і дуже важливий етап. Якщо ваша стаття на сто відсотків унікальна, то на інтернет просторі вона буде індексуватися як нова. Значить, її рейтинг на тлі інших статей на цю тему підвищиться серед пошукових систем. Це означає, що ймовірність попадання в перші позиції значно збільшитися. Чим більше переходів на унікальну статтю, тим більше затребуваний сайт. А це означає, що приплив відвідувачів зростає і ваша популярність разом з ним.

Текст буде вважатися унікальним, якщо комбінації слів, які використовуються в ньому, більше ніде не зустрічаються. Йдеться навіть про тих текстах, які ви від першого слова до останньої точки написали самі. Буває, що словосполучення, використані вами, вже використовувалися іншими авторами. Перевірити унікальність і підвищити її можна в спеціальних програмах, одна з них — Text.ru http://text.ru  . Сто процентна унікальність затребувана і в друкованих виданнях.

9 крок. форматування тексту

Важливо правильно оформити, тобто форматувати текст. Методи форматування створюють візуальні підказки для читачів і роблять прочитання тексту легким і зрозумілим.

Існують наступні елементи форматування:

  • Виділення заголовків і підзаголовків. Виберіть для себе два — три способи виділення тексту, якщо буде більше, ви ризикуєте викликати неусвідомлене роздратування і втому у своїх читачів.
  • Марковані або нумеровані списки. Наш мозок звик все класифікувати, і даний прийом форматування полегшить прочитання.
  • Виділення ключових фраз або слів. Це допомагає при швидкочитання, відразу видно чи варто вникати докладніше.
  • Читабельний шрифт. Мудрі шрифти важко читати, це теж може призвести до неусвідомленого подразнення і втоми від прочитання. Тому вибирайте легко читається шрифт, особисто мені подобається Calibri.
  • Прості пропозиції. У психології існує золота формула — 7 плюс, мінус 2. Вона може бути застосована до числа слів у реченні.

Пам’ятайте про золоту середину, надмірне використання елементів форматування може привести до втрати якості тексту. Говорячи про оформлення тексту, потрібно згадати ще й ілюстрації — картинки, таблиці, діаграми, фото вітаються. Важливо, що б ілюстрації були хорошої якості і підходили до теми.

Тепер саме час зберегти статтю, закрити, і головне — запам’ятати в якій папці вона лежить. В ідеалі добре б створити окрему папку, щось на зразок «статті для просування мого Особистого Бренда». Якщо стаття написана від руки, краще перевести її в електронний вигляд, а потім вже зберегти, закрити і запам’ятати де лежить.

Не варто поспішати з публікацією тільки що написаної статті. Якщо є можливість, дайте їй відлежатися і через деякий час, прочитайте в іншій обстановці і вголос. Це допоможе помітити і виправити можливі недоліки. В ідеальному варіанті, добре віддати написану статтю на редакцію іншій людині.

Користуючись цією покроковою інструкцією, ви зможете легко написати свою статтю, навіть, якщо будете робити це вперше. Успіхів у творчості, всіх благ.

Друзі та читачі! Вітаю на блозі. Сьогодні ми поговоримо про правильне написання статей для засобів масової інформації. Уже знаєте, з чого почати і, в якій послідовності краще формувати письмовий виклад?

Розглянемо, як написати статтю в газету і зразок тексту. Для початку подивимося на правильний приклад. Потім докладніше вивчимо ряд нюансів.

Відразу зазначу, що зміст зразка нижче є вигаданим. Він написаний тільки для прикладу.

зразок статті

Комп’ютери нового покоління з’являться в 2020 році.

А.Б. в якості офіційного представника компанії 1 зробив сенсаційну заяву — в 2020 році на прилавках магазинів з’являться надпотужні комп’ютери на базі новітньої технології «Т».

Нагадаємо, що розробка нової моделі обчислювального комп’ютера почалася ще в 2014 році. Про це повідомляється на офіційному сайті компанії. Всі подробиці розробки поки не розголошуються. Однак А.Б. в своїй заяві зазначив, що експериментальний зразок вже створений і на відміну від звичних ПК він здатний до інтелектуальному програмному навчання і чітко розпізнає голосові команди користувача.

Згідно зі словами А.Б., нові подробиці унікальної розробки будуть висвітлені в найближчий місяць. Подробиці будуть опубліковані в міру їх появи. Залишайтеся на зв’язку.

Особливості якісних текстів

Перш, ніж розібрати зразок по правильному написанню статей для газет, повідомлю одну відмінну новину. Заробляєте в інтернеті на? Хочете працювати на дому і отримувати доходи? Загалом, не буду «тягнути гуму».

В інтернеті можна добре заробляти на копірайтингу. Знаєте як? У пошуках реально корисної інформації знайшов цю школу копірайтингу. У ній є три рівні навчання — початківець, фахівець і професіонал. При бажанні можете подивитися.

Продовжуємо основну тему.

Отже, за зразком написаної для газети статті помітили, що чітко виділяється структура тексту? Для наочності я його розділив на 4 абзацу:

  1. Заголовок. У моєму прикладі він з точкою, так як текст не «самостійний». Взагалі заголовки пишуться без точки.
  2. Лід або вступ. Мета цього абзацу заінтригувати, описати загальний зміст, але не розкривати всього вмісту.
  3. Основна частина. Тут вже розкриваються подробиці.
  4. Заключна частина. У прикладі вона служить єдиній меті — зробити відвідувача постійним читачем за рахунок обіцянки надати в майбутньому цікаву тематичну інформацію.

Ця одна з схем написання статей в газету. Насправді їх кілька. Все залежить від виду подачі матеріалу (інформаційний, новинний та інші).

  • Заголовок повинен бути максимально коротким (приблизно до 50-70 знаків з пробілами) і привертає увагу. Прочитавши його, людина повинна чітко зрозуміти основну тему матеріалу.
  • Лід краще робити коротким. Він повинен викликати бажання дізнатися подробиці.
  • Пропозиції також бажано робити коротше, без складних оборотів. Короткі пропозиції легше сприймаються.
  • Само собою писати потрібно грамотно.

Є ще один нюанс, який потрібно враховувати. Використовувати слід тільки достовірну інформацію. Як варіант, можна посилатися на авторитетні джерела. Помітили в прикладі згадки офіційного сайту, представника компанії?

На цьому короткий розбір зразка по правильному і цікавого написання статті для газети, а також кількох рекомендацій завершено. Було пізнавально? Залишайте коментарі та оцінюйте публікацію за п’ятибальною шкалою.

А ви знаєте, що цей самий сайт присвячений перевага нормальній роботі на просторах інтернету. Зокрема, знаєте, наприклад, як навчитися і скільки можна заробляти на копірайтингу, рерайтинг через інтернет. Потрібні відомості можете знайти в. Насправді варіантів багато. Частково вони вже описані на цьому блозі. Попереду буде ще не мало корисних відомостей. Підписуйтесь. До зв’язку.